چک لیست راه اندازی استارتاپ

چک لیست راه اندازی استارتاپ

آیا تصمیم خود را برای راه‌اندازی یک استارتاپ گرفته‌اید؟ پس به شما تبریک می‌گوییم! چراکه کسب و کار کوچک شما می‌تواند شروعی برای یک برند مطرح در آینده باشد! تقریبا می‌توان گفت که هیچ یک از موسسان برندهای صاحب‌نام امروزی حتی فکرش را هم نمی‌کردند که روزی شرکت آنها بتواند نامی پرآوازه در بین مشتریان و مردم داشته باشد. عوامل مختلفی دست به دست یکدیگر می‌دهند تا یک کسب و کار بتواند در مسیر موفقیت گام بردارد.

احتمالا این ضرب‌المثل فارسی را شنیده‌اید که «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج». بله، درست حدس زدید! یکی از مهمترین عوامل در موفقیت، داشتن شروعی مناسب است. بنابراین بهتر است که یک چک لیست راه اندازی استارتاپ داشته باشید. اما اصلا نگران نباشید! چراکه در این مطلب قصد داریم به نکات بسیار مهمی برای راه‌اندازی یک استارت آپ اشاره کنیم.   

چرا چک لیست راه اندازی استارتاپ مهم است؟

در حقیقت یک چک لیست راه‌اندازی کسب و کار را می‌توان یک همراه ضروری برای یک کارآفرین دانست. درحالیکه اغلب کتاب‌های کارآفرینی در زمینه معرفی استراتژی‌های کسب و کار نوشته شده‌اند، اما یک چک لیست راه اندازی استارتاپ می‌تواند گام‌های اساسی برای شروعی موفقیت آمیز را در اختیار کارآفرینان قرار دهد.

در یک چک لیست راه اندازی استارتاپ، عموما نکات اجرایی، مسائل مدیریتی، مسائل حقوقی و فرآیندهای عملی را یاد خواهید گرفت. همچنین، می‌آموزید که چگونه از اشتباهات بسیار مُهلکی که کسب و کار شما را تهدید می‌کنند نیز اجتناب کنید. همچنین یک چک لیست راه‌اندازی کسب و کار به جای اینکه به سادگی شما را به کارشناسان ارجاع دهد، می‌تواند به شما در انتخاب یک کارشناس مناسب جهت دریافت راهنمایی نیز کمک کند.

همچنین یک چک لیست راه اندازی استارتاپ می‌تواند ضمن معرفی ابزارهای مناسب، به شما نحوه طرح سوالات هوشمندانه‌ از کارشناسان مربوطه را نیز بیاموزد. به همین جهت است که داشتن یک چک لیست می‌تواند تأثیر فراوانی در داشتن شروعی محکم و استوار در یک کسب و کار داشته باشد.

نکات مهم در یک چک لیست راه اندازی استارتاپ

حال که تصمیم خود را برای راه‌اندازی یک استارتاپ گرفته‌اید، بهتر است فرآیندهای لازم برای راه‌اندازی کسب و کار مورد نظر خود را در قالب نکات مدیریتی داشته باشید. شما می‌توانید نکاتی که در ادامه آورده می‌شود را پیش از راه‌اندازی و یا در روزهای ابتدایی شروع فعالیت کسب و کار خود در نظر بگیرید:

·         مطمئن شوید که کالا یا خدمت شما مورد نیاز مشتریان و ماندگار خواهد بود.

·         طرحی از کسب و کار خود ایجاد کنید.

·         درباره منابع مالی شفاف باشید.

·         از حمایت‌های خانوادگی استفاده کنید.

·         نامی برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

·         یک وبسایت برای استارتاپ خود راه‌اندازی کنید.

·         برای کسب گواهینامه و مجوزهای لازم اقدام کنید.

·         در شبکه‌های اجتماعی یک حساب کاربری برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

·         محل کار و وسایل مورد نیاز را اجاره کنید.

·         یک بیزینس کارت برای کسب و کار خود سفارش دهید.

·         یک حساب بانکی برای استارتاپ خود تهیه کنید.

·         سیستم حسابداری خود را راه‌اندازی کنید.

·         وظایف هر یک از بنیانگذاران را تعیین کنید.

کلام آخر

راه‌اندازی یک استارتاپ علاوه بر داشتن پشتوانه فکری و دانش کافی، نیازمند سرمایه کافی و البته اراده است. اما برای شروعی موفقیت آمیز و استفاده بهینه از تمام امکانات، بهتر است کارهای خود را بر اساس یک چک لیست راه اندازی استارتاپ انجام دهید. در این مطلب به برخی از نکات مهم مطرح شده در یک چک لیست راه‌اندازی کسب و کار اشاره شد. اگر درباره موضوع این مقاله نظری دارید، حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: smallbiztrends.com، amazon.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.