آیا شما هم میخواهید محتوایی متفاوت برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کار خود تولید کنید؟ اما چرا تولید محتوایی خلاقانه یک ضرورت است؟ شاید در گذشتههای نهچندان دور میتوانستید با تولید محتوایی معمولی و قرار دادن چند کیورد داخل آن بازدیدهای خوبی را برای مطلب خود بدست آورید، اما متاسفانه و در حال حاضر کمی شرایط تغییر کرده است. شاید کشاندن مخاطب بر سر سفرهای از محتواهایی که آماده کردهاید کار زیاد سختی نباشد اما، نمکگیر کردن او هرگز کار آسانی نخواهد بود! اگر به تولید محتوای خلاقانه ایمان دارید، به شما تبریک میگوییم! چراکه با معرفی ایده های خلاقانه تولید محتوا در این مقاله در خدمت شما هستیم.
چرا ایده های خلاقانه تولید محتوا مهم است؟
احتمالا در سایت فروشگاهی یا شرکتی خود با تعدادی از محتواهای کسلکننده مواجه شدهاید که حتی خودتان هم دوست ندارید برای بار دوم آنها را مطالعه کنید! تصور کنید مخاطبی را که با هزار امید و آرزو سری به وبسایت شکیل شما زده است و میخواهد مطلب شما را مطالعه کند. احتمالا برای جذب این مخاطب به سایت خود کلی هم هزینه کردهاید؛ از تبلیغات بنری در اینترنت و سایتهای مختلف تا تبلیغات محیطی، ایمیلی و پیامکی. حال این مخاطب سری به یکی از مقالات شما میزند و با مشاهده عنوان چند مقاله در بلاگ سایت شما، بهکلی صفحات را بسته و برای همیشه با مقالههای سایتتان خداحافظی میکند!
کمی بیرحمانه به نظر میرسد اما حقیقت به همین اندازه تلخ است! اشتباه نکنید، در حال نوشیدن فنجان قهوه تلخ نیستم که گمان کنید کیبورد من (همان قلم قدیمی خودمان!) هم در اثر آن تلخ شده است. به هر حال برای تولید محتوا نیاز به کمی خلاقیت دارید، به همین سادگی! اما از آنجایی که در ادامه قصد داریم نکاتی درباره ایده های خلاقانه تولید محتوا خدمت شما عرض کنیم، اصلا نا امیدی و نگرانی جایی در بین مخاطبان این مقاله نخواهد داشت. پس کمربندهای خود را محکم ببندید و برای اوجگیری بر فراز ابرهای خیالی ذهنتان آماده شوید!
نکاتی درباره ایده های خلاقانه تولید محتوا
– درباره مسأله و دغدغهای که میخواهید مطرح کنید کمی بیاندیشید. شاید به نظر کمی ساده میرسد، اما آیا محصولی که معرفی میکنید نیاز واقعی مخاطب شما است؟ و یا اینکه شما میخواهید آن را به عنوان یک نیاز معرفی کنید؟ کمی فکر کنید، تفاوت پاسخ این دو سوال از زمین تا آسمان است!
– درباره موضوعی که میخواهید مطرح کنید تحقیق کنید. چقدر با موضوعی که در حال نوشتن توضیحاتی درباره آن هستید، آشنایی دارید؟ آیا اطلاعات شما بهروز و درست است؟ آیا از منابع قابل اطمینانی استفاده میکنید؟
– مطمئن باشید تمرکز دارید. نشستن در بین تعداد زیادی از همکاران که دائما با یکدیگر صحبت میکنند و در مکانی که سر و صدای زیادی نیز در آنجا وجود دارد، نمیتواند ارامش ذهنی برای نویسنده محتوا به ارمغان بیاورد. اگر در چنین محیطهایی مینویسید، لطفا هرچه سریعتر برای خلق ایده های خلاقانه تولید محتوا از آنجا فرار کنید!
– راحت و بی آلایش بنویسید. از کلمات عجیب و غریب برای نوشتن متن خود استفاده نکنید. نفس عمیقی بکشید و با آرامش ذهنی در دنیایی از کلمات که دائما به ذهنتان سرازیر میشود شنا کنید!
– خودتان را جای مخاطب بگذارید. اگر شما جای مخاطب بودید حاضر میشدید وقت با ارزش خود را برای خواندن این مطلب بگذارید؟
بیشتر بخوانید: انواع ترجمه کتاب
کلام آخر
در این مقاله ضمن معرفی لزوم ایده های خلاقانه تولید محتوا نکاتی را نیز پیرامون این موضوع بیان کردیم. اگر محتوای این مطلب برای شما خلاقانه و مفید بود، لطفا از نکات مطرح شده در آن استفاده کنید!با آرزوی خواندن مطلب خلاقانه از شما، امیدواریم نظر شما را نیز درباره این مقاله دریافت کنیم. در پایان خوب است این جمله را هم بگوییم که:«همه ما ایده های خلاقانه تولید محتوا داریم، فقط کافی است اسیر تکرارهای خود نشویم»