کپشن نویسی در اینستاگرام

کپشن نویسی در اینستاگرام

امروزه بسیاری از مشاغل به صورت آنلاین مشغول به فعالیت هستند، این امر خصوصا با شیوع بیماری کووید19 حتی رونق بیشتری نیز داشته است. یکی از پلتفرم‌هایی که می‌توانید در آن برای محصولات یا هرنوع فعالیتی که انجام می‌دهید مخاطب پیدا کنید اینستاگرام است. اینستاگرام بخاطر حضور تعداد بالایی از افراد، یکی از بهترین پلتفرم‌های مجازی برای معرفی کسب و کار یا هرنوع فعالیتی است که به آن مشغول هستید. نوشتن کپشن مناسب یکی از مهم‌ترین مسائلی است که برای جذب مخاطب باید رعایت کنید در ادامه شما را به طور کامل با کپشن نویسی در اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

قدم اول- شناخت و جذب مخاطب

برای شروع باید به یاد داشته باشید که مهم‌ترین مسئله در مورد اینستاگرام و به طور کلی در هر فضای مجازی شناخت و جذب مخاطب است. برای این‌ کار شما می‌توانید بنابر اینکه چه نوع محصول یا فعالیتی در اینستاگرام انجام می‌دهید صفحات شبیه به خود را دنبال (فالو) کنید تا مخاطبان آن صفحات راحت‌تر به شما دسترسی داشته باشند.

شناخت و جذب مخاطب

قدم دوم- شروعی خلاقانه در کپشن

حتما از این مسئله آگاه هستید که اینستاگرام کپشن‌های زیر هر پست را ابتدا به صورت خلاصه به ما نمایش می‌دهد و برای مشاهده کامل کپشن باید گزینه‌ی « بیشتر» را لمس کنید، بنابراین بسیار مهم است که شروع کپشن شما خلاقانه و هیجان‌برانگیز باشد تا مخاطب به مطالعه تمام متن ترغیب شود. شاید هیچ نکته‌ای به مانند یک شروع مناسب برای کپشن نویسی در اینستاگرام مهم نباشد. با یک شروع خلاقانه مخاطب شما وسوسه می‌شود تا تمام متن را مطالعه کند بنابراین توضیح جزئیات را به ادامه متن موکول کنید و در شروع کپشن از نکات کلی و جذاب استفاده کنید.

شروعی خلاقانه در کپشن

قدم سوم- محتوای کپشن و رعایت کپی رایتینگ

به یاد داشته باشید که هرگز نباید کپشن شما کپی باشد، کپی کردن یک کپشن و انتخاب آن برای محتوای عکس خود، حتی اگر آن کپشن با عکس هماهنگ باشد سبب می‌شود متن شما دیده نشود. نکته دیگر برای کپشن نویسی در اینستاگرام، تولید متنی است که در آن مخاطب به چالش کشیده شود، به طور مثال می‌توانید در متن از مخاطب چیزی بخواهید، یا سوالی را مطرح کنید که مخاطب برای نوشتن کامنت وسوسه شود. به طور کلی هرچه بیشتر بتوانید مخاطب را با کپشن درگیر کنید احتمال اینکه او از محتوای تولیدی شما لذت ببرد نیز بیشتر خواهد بود.

محتوای کپشن و رعایت کپی رایتینگ

قدم نهایی- ترس ایجاد کنید!

شاید به نظرتان عجیب باشد اما بله درست شنیدید، برای اینکه مخاطب با متن شما ارتباط برقرار کند باید بترسد! اما چه نوع ترسی؟ شما باید به گونه‌ای کپشن بنویسید که مخاطبان احساس کنند اگر از محصول و یا محتوای تولیدی شما استفاده نکنند از دنیا عقب خواهد ماند. در دنیای این روزها که سرعت و مصرف حرف اول را می‌زند هر مخاطبی از احساس اینکه از چیزی عقب مانده ناراحت می‌شود و به سرعت به فکر تهیه آن می‌افتد.

به یاد داشته باشید به هیچ‌وجه نباید ترساندن مخاطب به صورت مصنوعی رخ دهد، شما باید به گونه‌ای کپشن را بنویسید که به طور طبیعی احساس شود محصول یا فعالیت شما بخش ضروری از زندگی روزمره است. در نهایت به یاد داشته باشید کپشن نویسی در اینستاگرام اگر اصلی‌ترین روش جذب مخاطب نباشد بدون شک از مهم‌ترین عوامل برای داشتن مخاطبینی پیگیر و همیشگی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.