روزانه بیش از 95 میلیون تصویر با 1 میلیارد کاربر فعال اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود. با پیشرفت فناوری و کاهش دامنه توجه، کاربران محتوای بیشتری را در زمان کمتری میخواهند. سوال این است که بهترین روشهای اینستاگرام برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
1. به اشتراک گذاشتن یک تجربه
هر روز کاربران میلیونها ساعت را صرف گشت و گذار در فیدهای اینستاگرام میکنند. آنها به دنبال عکس محصولات نیستند. آنها به دنبال تجربیات بصری جذابی هستند که آنها را هیجانزده کند.
2. مخاطب خود را درک کنید
مهم نیست چقدر تلاش میکنید، نمیتوانید همه را جذب کنید.
به جای اینکه سعی کنید همه را راضی نگه دارید، بر جذب مخاطبان اصلی تمرکز کنید که واقعاً به آنچه شما ارائه میدهید علاقمند هستند. به این ترتیب، میتوانید یاد بگیرید که چگونه به آن گروه خاص در اینستاگرام دسترسی پیدا کنید.
درک مخاطبان عنصر ضروری برای هر کمپین بازاریابی و از آن مهمتر برای تولید محتوا در اینستاگرام است. هنگامی که میدانید دنبال کنندگان شما چه میخواهند، دادن چیزی که به ان نیاز دارند، ساده است.
3. محتوای خلاقانه را پیدا کنید
هر شهر مملو از استعدادهای خلاق و جوان است که فقط منتظر معرفی شدن هستند.
یک هنرمند یا عکاس را در یک رویداد محلی پیدا کنید و به آنها فرصت ایجاد محتوای سفارشی برای کمپین بعدی برند خود را بدهید.
استخدام استعدادهای محلی یک راه عالی برای کشف محتوای خلاقانه تازه و در عین حال ارائه مجدد به جامعه شما است.
4. توسل به احساسات
محتوای ممتاز به طرق مختلف کاربران را درگیر میکند. به اشتراک گذاری تصاویر با جذابیت احساسی میتواند موفق باشند.
5. برونسپاری تولید محتوا در اینستاگرام
ایجاد مداوم محتوای باکیفیت کار سختی است و به راحتی میتوان ایدهها را از دست داد. پس از ایجاد دنبالکنندههای وفادار، با برونسپاری تولید محتوا در اینستاگرام، کار خود را سبک کنید.
6. داستان بگویید
داستانسرایی بهترین راه برای رساندن یک نکته به شکلی به یاد ماندنی با هدف تولید محتوا در اینستاگرام است.
قبل از اینکه شروع به گسترش مخاطبان خود کنید، مطمئن شوید که دنبالکنندگان فعلی خود را به خوبی جذب کردهاید. به جای تحمیل تصاویر محصول به آنها، محتوای خود را در یک روایت بزرگتر قاب کنید.
7. مرتبط بمانید
مخاطبان به دنبال محتوای فرهنگی مرتبط هستند که بتوانند با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. هنگام راهاندازی کمپین، همیشه به دنبال راهی برای گنجاندن یک موضوع پرطرفدار باشید. هرچه محتوا مرتبطتر باشد، با افراد بیشتری به اشتراک گذاشته میشوند. این امر در مورد بهترین شیوههای محتوای اینستاگرام که قبلاً فهرست شده بود، اعمال میشود.
در اینجا سه راه مطمئن برای مرتبط ماندن وجود دارد:
بر محتوای فصلی تمرکز کنید
رنگهای شاخ و برگ را در پاییز ترکیب کنید، در تابستان تصاویر روشن را به نمایش بگذارید، گلهای شکوفه را در بهار نمایش دهید.
یک تقویم رویدادها ایجاد کنید
با تعطیلات سالانه (روز ولنتاین، هالووین، کریسمس) شروع کنید و سپس رویدادهای ویژه مانند انتشار محصول، انتخابات سیاسی و رویدادهای ورزشی ( جام جهانی فیفا، المپیک و…) را اضافه کنید. یا حتی فراتر از تقویم جریان اصلی، به رویدادهای سرگرم کننده یا موضوعی که در سراسر جهان رخ میدهد نگاه کنید تا به محتوای خود کمی جان ببخشید.
ترندها را بشناسید
هنگامی که تقویم خود برای تولید محتوا در اینستاگرام را ایجاد کردید، حتما بر اساس آن برنامه ریزی کنید. هر چه سریعتر از یک روند سرمایهگذاری کنید. تعامل بیشتری خواهید دید.